12:52 | جمعه 6 مهر 1403
Research Analysis Debriefing Day
ماموریت پژوهش در حوزه گیاه "شیرین بیان" به جهاد دانشگاهی واگذار شد

1396/11/12 14:54

ماموریت پژوهش در حوزه گیاه "شیرین بیان" به جهاد دانشگاهی واگذار شد

پایگاه خبری راد: مشاور وزیر جهاد کشاورزی در اولین نشست تخصصی شورای راهبری کشاورزی هوشمند، موافقت خود را با واگذاری ماموریت انجام همه پژوهش‎های ملی و کاربردی در بخش تامین گیاه "شیرین بیان" به جهاد دانشگاهی اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری راد به نقل از ایسنا، اولین نشست تخصصی شورای راهبری کشاورزی هوشمند با موضوع "طراحی و پیاده‌سازی سامانه هوشمند مدیریت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی" امروز، 11 بهمن ماه در پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهاد دانشگاهی برگزار شد.

این نشست با حضور دکتر پیمان یوسفی آذر مشاور وزیر و مجری طرح ملی گیاهان دارویی وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از صاحب‌نظران حوزه‎های مختلف از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، اداره کل فناوری اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، پژوهشکده هواشناسی و پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این نشست دکتر یزدانی و مهندس اصغری مجریان طرح گزارشی از روند اجرا و پیشرفت کار ارائه کرده و سپس اعضای نشست در خصوص چالش‎های پیش رو و نحوه تعامل با بازیگران اصلی حوزه گیاهان دارویی بحث و گفت‌وگو کردند.

در ادامه مقرر شد تا نسبت به تنظیم سند همکاری بین وزارت جهاد کشاورزی و جهاددانشگاهی در حوزه گیاهان دارویی در بخش‌های مختلف از جمله تامین و تجارت اقدام شود.

در پایان نشست، یوسفی آذر با تاکید بر اهمیت گیاه "شیرین بیان" موافقت خود را با واگذاری ماموریت انجام تمام پژوهش‎های ملی کاربردی در بخش تامین گیاه "شیرین بیان" به جهاد دانشگاهی در کشور اعلام کرد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات جهادانشگاهی مجری"طراحی و پیاده‌سازی سامانه هوشمند مدیریت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی" است.